პოლიტიკა

თურნავა: ტერმინის „ღრმაწყლოვანი“ პოლიტიზირება, ალბათ იმას აწყობდა, ვინც ამით თავის წარუმატებლობას ფარავდა

ეკონომიკის მინისტრი
17:56 22.05
დაკოპირებულია

"ტერმინის „ღრმაწყლოვანი“ პოლიტიზირება და განსაკუთრებული მნიშვნელობის მინიჭება ალბათ იმას აწყობდა, ვინც ამით თავის წარუმატებლობას ფარავდა",- ამის შესახებ ეკონომიკის მინისტრმა ნათია თურნავამ ჟურნალისტებს განუცხადა.

მინისტრის თქმით, ღრმაწყლოვანია ნებისმიერი პორტი, რომლის აკვატორიის სიღრმე 10 მეტრზე მეტია.

"რაც შეეხება ზოგადად პორტების ღრმაწყლოვანობას, მოდით განვმარტოთ, რადგან დღევანდელ დღეს ნებისმიერი თანამედროვე პორტი, რომელიც უნდა მოემსახუროს თანამედროვე, „პანამაქსის“ ტიპის ხომალდებს, რომელთაც 65 ათას ტონაზე და მეტი ამწეობის შესაძლებლობა აქვთ, უნდა იყოს ღრმაწყლოვანი, ესაა ნებისმიერი პორტი, სადაც აკვატორიის სიღრმე 10 მეტრზე მეტია. დღესდღეობით ფოთის მოქმედი პორტი და მისი აკვატორია საშუალოდ 8 მეტრის სიღრმისაა მიუხედავად იმისა, რომ ცალკეულ ადგილებში ის 10 მეტრამდეც ღრმავდება. ნებისმიერი საპორტო ინფრასტრუქტურა, რომელიც განვითარდება აქ, რიონის დელტაში, უნდა იყოს თანამედროვე სტანდარტის და 10 მეტრზე მეტი სიღრმის",- განაცხადა თურნავამ.

მისი თქმით, რიონის დელტა ინტენსიური მოსილვით გამოირჩევა, ამდენად, ფოთში პორტის ნორმალური ფუნქციონებისთვის გარკვეული პერიოდულობით აკვატორიის დაღრმავებაა აუცილებელი.

მინისტრმა კომპანია „ეიპიემ ტერმინალსის“ მიერ ფოთის პორტის გაფართოების პროექტზე ისაუბრა, რომელიც ნავმისადგომის აკვატორიის დაღრმავებას ითვალისწინებს.

"ტერმინი „ღრმაწყლოვანი“ მითითებულია იმ პროექტის სათაურში, რომელიც „ეიპიემ ტერმინალსმა“ შემოიტანა ფოთის პორტის გაფართოების პროექტის კონცეფციის განხილვის მიზნით. კომპანიას ფლობს მიწათსარგებლობის ნებართვას, თუმცა ჩვენ ჯერჯერობით არ მიგვიღია მომავალი პორტის დეტალური ტექნიკური პროექტი, საიდანაც კონკრეტულად გვეცოდინება, თუ რა კონფიგურაციითა და პარამეტრებით იქნება ეს პორტი აშენებული. ეს შემდგომი პროცესია, რაზეც ისინი ჯერ ისევ მუშაობენ,“ - განაცხადა ნათია თურნავამ.

მისი თქმით, ასევე ღრმაწყლოვანია ფოთში კიდევ ერთი ე.წ. „პეისის ტერმინალის“ გაფართოების პროექტი, რომელიც აშშ-ის საერთაშორისო განვითარების საფინანსო კორპორაციის (DFC) - ის ინვესტიციით ხორციელდება. თურნავას განცხადებით, სავარაუდოდ 10 მეტრზე მეტი სიღრმე ექნება ფოთის პორტს „ეიპიემ ტერმინალის“ პროექტის განხორციელების შემდეგ.

"ისე ფაქტი, რომ „პეის ტერმინალსის“ პროექტი და ალბათ მომავალში „ეიპიემის“ პროექტი ორივე თანამედროვე შეფასებით „ღრმაწყლოვანია“, ერთი მეორის განვითარებას ხელს არ უშლის. ასეთივე ღრმაწყლოვანი უნდა იყოს თანამედროვე ტიპის ანაკლიის პროექტი და ნებისმიერი საპორტო ინფრასტრუქტურა, რომელიც საქართველოში ვითარდება, რათა იყოს კონკურენტული",- აღნიშნა თურნავამ.

სომხეთ-აზერბაიჯანის კონფლიქტი

სომხეთ-აზერბაიჯანის კონფლიქტი - უახლესი...

ახალი ამბების სააგენტო Pia.ge გაგაცნობთ ყარაბაღის ტერიტორიაზე მიმდინარე სამხედრო...
ჩეჩნეთში „როსგვარდიის“ ორი სხვადასხვა ქვედანაყოფის წევრებს შორის შეიარაღებული დაპირისპირება მოხდა. ო...
45 წუთის წინ
ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი და საქართველოს ეროვნული მუზეუმი ერთობლ...
46 წუთის წინ
აზერბაიჯანის პრეზიდენტის ილჰამ ალიევის ინფორმაციით, შეიარაღებულმა ძალებმა ფიზულის, ჯებრაილის და გუბა...
17:15
ეროვნული ბანკის ცნობით, 28 ოქტომბერის ვაჭრობის შედეგად, აშშ დოლარი გამყარდა და 3.2345 ლარი შეადგინა....
17:02
რეგიონული განვითარება და ინფრასტრუქტურა

რეგიონებისთვის განკუთვნილი 175 ახალი თანამედრ...

მუნიციპალური ტრანსპორტის განვითარების პროგრამის ფარგლებში, ინფრასტრუქტურის სამინისტროს მუნიციპალური...
აზერბაიჯანული მხარე: ბარდაზე მორიგი სარა...
აზერბაიჯანის გენერალური პროკურატურის განცხადებით, სომხეთმა ბარდაზე მორიგი სარაკე...
მდინარაძე: „ნაციონალური მოძრაობა“ ხალხს...
„ქართული ოცნების“ წევრის მამუკა მდინარაძის ინფორმაციით, თბილისის მერიაში შესულია...
დავით ზალკალიანი ლიეტუვის ახალდანიშნულ ე...
მიმდინარე წლის 28 ოქტომბერს საქართველოში ლიეტუვის რესპუბლიკის ელჩმა ანდრიუს კალი...